--->Wyspa-Rp <---

Forum serwera ---> WyspaRP <---

Ogłoszenie

Image and video hosting by TinyPic

#1 2012-09-12 18:19:12

 Vultus(Y2J)

Moderator

Zarejestrowany: 2012-08-26
Posty: 68
Punktów :   

Historia Wojny Bogów i Beliara

Wojna Bogów


Wojna Bogów - toczona przez wieki wojna Beliara z Innosem, jest niszczycielskim konfliktem trwającym od początku świata. Beliar rozpoczął wojnę, gdyż zazdrościł Innosowi jego wyznawców. Innos na wieść o tym, że musi walczyć z własnym bratem zapłakał, a trwało to 13 lat. W Almanachu w podziemiach klasztoru Magów Ognia można wyczytać, o tym, że po przybyciu wybrańca Wojna Bogów zacznie się toczyć również na ziemi - wyznawcy Beliara zaczęli walczyć ze sługami Innosa razem ze swoimi wybrańcami - Człowiekiem (wybrańcem Innosa) i Bestią (wybrańcem Beliara). Jednak pośrodku sił obu bogów stoi Adanos - bóg równowagi, który dba, by wojna nie zakończyła się zwycięstwem którejś ze stron, gdyż skończyło by się to utratą wolnej woli lub rządami śmiercionośnego chaosu.

Koniec wojny
Po wydostaniu się z Khorinis, Bohater dostaje się na kontynent gdzie z pomocą Xardasa niszczy artefakty Adanosa i zabija Rhobara II oraz Zubena. Tym samym pozbawia bogów mocy, co powoduje, że tracą swoje wpływy na świecie. Po utracie mocy Innos i Beliar nie są w stanie prowadzić wojny między sobą, co skutkuje zakończeniem odwiecznego konfliktu niszczącego świat. Od tej pory ludzie i orkowie są wolni.


Beliar -  mroczny bóg śmierci, zniszczenia i wszystkich rzeczy nienaturalnych. Jest młodszym bratem Innosa i toczy on z nim nieustanną walkę, ale Adanos, młodszy brat Beliara, dba o to by ich siły były zawsze wyrównane. On ustalił śmierć - kres żywota. Jest także panem wszelkich demonów, ożywieńców i innych potężnych, prastarych bestii. Za jego presją dochodziło do wielu wojen: wojna domowa w Jarkendarze oraz, po części, wojna w Myrtanie. Najważniejszymi artefaktami boga chaosu są - Szpon Beliara oraz Kostur Wiecznego Wędrowca (początkowo należał do wyznawców Adanosa).

Wyobrażenie Beliara
Beliar był wyobrażany jako mężczyzna w szacie, z dwoma skrzyżowanymi mieczami i maską otoczoną sześcioma żądłami, taką jak u Śniącego. Nie wyobrażano go ze Szponem Beliara, gdyż wielu ludzi w Khorinis nie znało jego istnienia. Szpon Beliara był znany jedynie w Jarkendarze. Szata Beliara miała przy ramionach wykończenia przypominające nietoperze skrzydła.

Wojna Bogów z perspektywy Beliara
Przed akcją gry Gothic, za czasów świetności Królestwa Myrtany, to właśnie Beliar był tym słabszym. Paladyni bez trudu odnajdywali siedziby wyznawców Boga Ciemności i je niszczyli. Tak stało się z dwoma Mrocznymi Świątyniami, jednak pozostałe, w tym Dwór Irdorath, zniknęły po upadku poprzednich.

Po śmierci Rhobara I, sprawa przedstawiała się jeszcze gorzej dla Mrocznego Boga - tron odziedziczył Rhobar II, który podbił większość znanego świata. Pod jego rządami Wyznawcy Innosa, mając zaopatrzenie w rudę z Nordmaru, przejęli Varant i niemal udało im się zdobyć Wyspy Południowe, gdzie Beliar ukrył jedną z ocalałych Mrocznych Świątyń. Wydawałoby się, że Innos ostatecznie wygra tę wojnę...

Jednak Bóg Ciemności nie pozostawał dłużny. Znalazł on swojego Wybrańca, a był nim Zuben. To był pierwszy krok w odzyskaniu wpływów w Varancie. Jednak największy cios na Myrtańczyków spadł, gdy Beliar zwrócił się do Orków - ludu zaatakowanego i brutalnie wygnanego z równin przez Wyznawców Innosa. Gdy przyszła sroga zima, a ziemia nie wydała plonów, Beliarowi nie trudno było ich przekonać, by rozpoczęli podbój południa. Tak orkowie stali się Wyznawcami Beliara. Karta się odwróciła.

Asasyni pod przewodnictwem Zubena podbijają Varant, natomiast Lud Myrtany toczy wyniszczającą wojnę z orkami. W końcu nadmierne powiększanie się wpływów Beliara zostaje kilkakrotnie zahamowane, gdyż pojawia się Strażnik Równowagi, za sprawą którego siły Innosa i Beliara zostają wyrównane. Dzięki niemu całkowite przebudzenie najpotężniejszego sługi Mrocznego Boga, Śniącego, nie dochodzi do skutku, potężne bestie - 6 smoków, w tym Ożywieniec, zostają pokonane, a Dwór Irdorath - zniszczony. Jednak w trzeciej części gry, Beliar staje się niezwykle potężny, a to za sprawą Xardasa, który zniszczył magię runiczną, doprowadzając do zakończenia wojny na korzyść orków i upadku starego imperium. I tu do akcji wkroczył ponownie Bezimienny bohater - przemierzył on całą krainę zdobywając zaufanie wszystkich stron, by wreszcie zakończyć to szaleństwo - Wojnę Bogów. Wybraniec ostatecznie ograniczył wpływy Bogów do absolutnego minimum - zniszczył Artefakty Adanosa, zabił króla Rhobara II, a następnie Zubena i pomógł wyzwolić Nordmar. Po tym ciosie, wpływ Innosa i Beliara pomału stawał się nieznaczny. Tak nastał koniec wojny bogów, która zakończyła się remisem.

Wyznawcy Beliara
Jego wyznawcami byli:
Asasyni - Lud pustyni Varantu
Czarni magowie - Magowie służący mrocznemu bogowi, posługujący się Magią przywoływania.
Orkowie - Potężnej postury stwory wyznające Beliara.
Poszukiwacze - Opętani dawni członkowie Bractwa Śniącego.
Nekromanci - Magowie, którzy przywałują różne stwory z Wymiaru Beliara.
Kultyści Beliara - Magowie podobni do Czarnych Magów, lecz nie widzą prawdziwego oblicza mrocznego boga .
Wszyscy opętani - Nieświadomie wyznają Beliara.

Wybrańcy Beliara
Smok Ożywieniec - Przywódca "Armii Ciemności", zamieszkiwał Dwór Irdorath.
Kruk - Dawny Magnat wskrzeszony, przez samego Beliara.
Zuben - Dawny Przywódca Asasynów.
Xardas - Nekromanta. Wykorzystuje moc mrocznego boga, przeciwko niemu.
Vultus - Nekromanta. Przywódca bractwa z Khorinis.

Kult Beliara w Khorinis
Beliar był czczony praktycznie na całej wyspie Khorinis, w części głównej, W mieście Khorinis, w Jarkendarze ,a nawet w Górniczej Dolinie. Jednak Kult Beliara był potępiany i niszczony, dlatego jego kapliczki są spotykane w miejscach trudnych do odnalezienia, często takich, by ludzie bali się tam podejść. Podczas modlitwy w jego kaplicach otacza nas złowroga aura.

Kult Beliara w Myrtanie
W Myrtanie, zajętej przez orków, którzy czcili Beliara kaplice nie były tak trudno dostępne, można je było spotkać w wielu miejscach, głównie blisko miejsc pobytu dużych oddziałów orków np. obok Cape Dun. W Bakareshu stoi jego ogromny pomnik.

Wymiar Beliara
Piekielna otchłań, w której pełno jest demonów, ożywieńców i innych plugastw. To właśnie stamtąd nekromanci ściągają swoje sługi, chwilowo otwierając niewielki portal do królestwa Beliara. Poza tym można się tam natknąć na dusze upadłych paladynów, smoków lub najgorszych i najpodlejszych ludzi na świecie  oraz jego sługi. Na samym szczycie hierarchii w piekle stoi Śniący - najpotężniejszy z pomiotów mrocznego boga. Do jego przyzwania został wybudowany wielki portal, inny niż ten którego używają zwykli przyzywacze.

Świątynie Beliara
Od dawna słudzy zła wznosili ukryte świątynie w których czcili mrocznego boga. Wojownicy Innosa, zawsze tropili mrocznych kapłanów i niszczyli ich dzieła. Największe i najwspanialsze budowle to cztery świątynie Beliara, rozmieszczone wokół wyspy Khorinis. Czterdzieści lat przed sagą, dwie z nich, północna i zachodnia, zostały zniszczone przez magów i paladynów, a pozostałe dwie po prostu zniknęły. Dwór Irdorath został później odnaleziony i zniszczony, a południowa świątynia nadal jest ukryta wśród archipelagu okolicznych wysp. Za rządów Zubena wybudowano jeszcze jedną świątynie, w Bakareshu.


Informacje zaczerpnięte z GothicPedii


Imię: Vultus  -  Wiek: 26
Zawód: Nekromanta  -  Miejsce zamieszkania: Dom w górnym mieście i czasami wieża Xardasa
Cel życiowy: Zabić Anite i Nathana

Offline

 

#2 2012-09-12 19:50:20

Nina

Niewolnik

Zarejestrowany: 2012-09-12
Posty: 2
Punktów :   

Re: Historia Wojny Bogów i Beliara

Daje "Lubie to" na Facebook XD

Offline

 
Image and video hosting by TinyPic

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://www.ehotelsreviews.com/ Hotele Bad Liebenstein